STRATEGY IN THE USE OF PROJECT- BASED LEARNING IN THE ENVIRONMENTAL MANAGMENT COURSE
AN EXPERIENCE REPORT IN THE DISCIPLINE OF ENVIRONMENTAL CHEMISTRY
DOI:
https://doi.org/10.52138/sitec.v11i1.101Keywords:
PBL, Skills, Environment, Environmental chemistry, ODSAbstract
This paper reports an experience carried out in envoronmental chemistry in the environmental management course at Fatec Jundiaí/SP using Project Based Learning (PBL0 as a teaching and leraning methodology to provide the student’s protagonism and improve technical and socioemotional skills. The Project was developed with 1st semestre students, covering theory
ans practice to solve the problems of potable watr after environmental disasters. It was observed thorugh the results beyond the student´s interest in the classes, satisfation and pride in the development and delivery of product, na Evolution in the approach of the theme, as well as technical and socio-emotional skills such as comunicattion, analysis capacity, decision making and development and improvement in products
References
BACICH, L.; MORAN, J. Metodologias ativas para uma educação inovadora: uma abordagem teórico-prática. Porto Alegre: Penso, 2018.
BRASILa. Ministério da Educação. Conselho Nacional de Educação. Resolução CNE/CP nº 3, de 18 de dezembro. Institui as Diretrizes Curriculares Nacionais Gerais para a organização e o funcionamento dos cursos superiores de tecnologia. Diário Oficial [da República Federativa do Brasil], Brasília, DF, 18 dez. 2002. Disponível em: <http://portal.mec.gov.br/cne/arquivos/pdf/CP032002.pdf>. Acesso em: 5 out. 2020.
BEHRENS, M.A. O paradigma emergente e a prática pedagógica. Petrópolis: Vozes; 2005
BENDER, W.N. Aprendizagem baseada em projetos: educação diferenciada para o século XXI. Porto Alegre: Penso, 2014.
CPS - CENTRO PAULA SOUZA/ UNIDADE DO ENSINO SUPERIOR DE GRADUAÇÃO
INOVA CPS. Colaboração: NTU Software Technology e Treinar Mais.
E-Book Competências Tecnológicas. Material de apoio disponibilizado
no evento Hackathon: “Laboratório em tela: prática simulada no ensino aprendizagem”. 26 ago. 2020. Disponível em: https://cesu.cps.sp.gov.br/. Acesso em: 05 out. 2020.
DEBALS, B. Metodologias Ativas no Ensino Superior: O Protagonismo do Aluno (Desafios da Educação) (p. 14). Penso Editora. Edição do Kindle. 2020.
EL PAÌS. Moçambique, duas semanas após o ciclone Idai. Disponível em: https://brasil.elpais.com/brasil/2019/03/28/album/1553765793_576316.html#foto_gal_2. Acesso em: 05 out. 2020.
G1. Número de mortos pelo ciclone Idai, no sudeste da África, passa de 1 mil. Disponível em: https://g1.globo.com/mundo/noticia/2019/04/10/numero-de-mortos-pelo-ciclone-idai-no-sudeste-da-africa-passa-de-1-mil.ghtml. Acesso em: 05 out. 2020.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Ciência & Tecnologia
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.