THE EVALUATION EQUATION OF SUPERIOR TECHNOLOGY COURSES AT CENTRO PAULA SOUZA
A REFLECTION ON THEIR INDICATORS
DOI:
https://doi.org/10.52138/citec.v12i1.12Keywords:
Undergraduate Courses of Technology, Analysis Methodology, Assessment and Scoring Indicators, Mathematical EquationsAbstract
The purpose of this paper is to make a reflection based on the indicators present in CESU´s Normative Instruction no 3/2018, which establishes the dynamics, parameters and evaluation methodology of all the Undergraduate Technology Courses semestrally offered in Faculties of Technology (Fatecs) Center of Technological Education Paula Souza (Ceeteps). Some modifications will be proposed keeping unchanged, however, the tables, scoring ranges and the contributions of each indicator in the calculation of the final score of a given course. Thus, it is proposed to adapt and reread these indicators, contributing to the proposed methodology can be better understood and contribute more effectively to the quality of education in the Fatecs of Ceeteps.
Downloads
References
ALESP, Lei Estadual nº 12.782, de 20 de dezembro de 2007. Dispõe sobre a redução do valor da taxa de inscrição em concursos públicos e outros processos de seleção, no caso que especifica, e dá providências correlatas. São Paulo, 2007. Disponível eletronicamente em https://fatweb.s3.amazonaws.com/vestibularfatec/documentos/lei-12782-2007.pdf. Acesso: 14 nov 2019.
BIS, V. Fatec Emprega 90% de seus Formados: Formação Tecnológica Superior Viabiliza Crescimento Profissional no Mercado de Trabalho. UNAERP. Ribeirão Preto, 2018. Disponível eletronicamente em http://www.jornalismounaerp.com.br/2018/06/21/fatec-emprega-90-de-seus-formados/. Acesso: 17 nov 2019.
BOSQUETTI, D. A Equação de Avaliação dos Cursos Superiores de Tecnologia do Centro Paula Souza. Artigo submetido à revista Ciência & Tecnologia Fatec Jaboticabal. Jaboticabal, 2019.
CEETEPS. Instrução Normativa CESU no 3/2018. São Paulo. 2018. Disponível em: https://www.jusbrasil.com.br/diarios/192801718/dosp-executivo-caderno-1-30-05-2018-pg-53. Acesso em: 31 de maio de 2018.
_________ Missão, Visão, Objetivos Estratégicos e Diretrizes do Ceeteps. São Paulo. 2019. Disponível em: https://www.cps.sp.gov.br/missao-visao-objetivos-e-diretrizes/. Acesso em: 10 nov 2019.
_________ Regimento Unificado das Fatecs do Ceeteps. São Paulo. 2016. Disponível em: http://www.fatecsp.br/paginas/regimento_fatecs.pdf. Acesso em: 10 nov 2019.
_________ Regulamento Geral dos Cursos de Graduação das Faculdades de Tecnologia do Estado de São Paulo do Centro Paula Souza. São Paulo, 2009. Disponível eletronicamente em http://www.fatecguaratingueta.edu.br/NPORTAL/doc_2014%5Cdoc Institucional%5CRegulamentoFATECs.pdf. Acesso: 14 nov 2019.
GOVERNO DE SÃO PAULO. Pesquisa mostra perfil dos estudantes das Etecs e Fatecs, São Paulo, 2015. Disponível eletronicamente em http://www.tonorumo.org.br/2015/03/ pesquisa-mostra-perfil-dos-estudantes-das-etecs-e-fatecs/. Acesso em 19 nov 2019.
SOUZA, C. C. MARIANA et al. Perfil Socioeconômico dos Estudantes do Curso Superior de Tecnologia em Eventos (2014 A 2016) e o Processo de Evasão Escolar. Presidente Prudente/SP, 2017. Disponível eletronicamente em http://www.fatecpp.edu.br/documentos/ nupeh/RELATORIO_PESQUISA_PERFIL_EVASAO.pdf. Acesso em 19 nov 2019.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Ciência & Tecnologia
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.